Op deze pagina een overzicht van onze activiteiten en onze verenigingsbladen.
Alle (aangeleverde of door ons gemaakte) foto’s worden eigendom van Beauceron Vereniging Nederland en mogen door haar vrij van rechten worden gepubliceerd in al haar uitgaves zowel digitaal als op papier en al dan niet voorzien van bronvermelding, waarbij de privacy wetgeving wordt gerespecteerd.

Heeft u informatie voor ons verenigingsblad? Voor 1 pagina op A4 formaat zijn ongeveer 500 woorden nodig met 3 foto’s. Indien een foto minimaal 2.000 pixels breed is kan deze op A4 worden geplaatst.
Stuur deze direct naar de redactie

inclusief de foto’s van Karim Diedar
8 maart Wandeling onder leiding van Ellis Willemse over de Hoornboegse Hei te Hilversum. We waren met zo’n 15 bazen en vrouwtjes en 12 honden. Na de heerlijke wandeling genoten we in Brasserie Zonnestraal van een welverdiende versnapering en werd door hun aan de aanwezige honden gedacht met een bak vers water voor iedere hond en een lekkere koek. Van Karim Diedar ontvingen we tevens hele mooie foto’s die we ook aan het album hebben toegevoegd. Wilt u een foto in hogere resolutie ontvangen, stuur ons een e-mail met het nummer van de foto en wij zorgen ervoor dat u de foto ontvangt

11 september hebben we de, in verband met COVID 19 uitgestelde, Algemene Leden Vergadering gehouden te Woudenberg in Sport- en cultuurcentrum de Camp. Naast het bestuur waren 5 leden aanwezig.

10 oktober had onze dag van de KampioenschapsClubMatch te Kerkwijk, DogCenter zullen worden. Op nagenoeg het laatste moment en door Corona-perikelen gedwongen, moesten we deze KCM annuleren. Helaas waren daaraan wel forse kosten verbonden. Wij hopen in 2021 de KCM in de open lucht doorgang te kunnen laten vinden.

xx november zou het nog lukken om hier langs onze Noordzee kust een fijne wandeling te organiseren? Wij hopen van wel maar hebben besloten om op dit moment de ontwikkelingen even aan te zien. Mochten we besluiten deze wandeling door te laten gaan, zullen wij onze leden (mits hun mailadres bij ons bekend is) direct berichten via de mail.

De bladen (met ingang van dit jaar 3x per jaar). De uitgave wordt gekoppeld nadat
de nieuwste uitgave (april – augustus – december) wordt verzonden door de drukkerij.

12 april werd de Algemene Leden Vergadering, wederom te Woudenberg, gehouden met een opkomst van totaal 18 leden. Een van de onderwerpen was “samenwerken/samenvoegen” en de obstakels die daarbij zijn.

27 oktober organiseerden wij een als voorloper op onze KampioenschapClubMatch van 16 november een workshop showtraining gegeven door Josee Sales. Het programma bestond uit handling, teambuilding en motivatie waarbij we werkten aan goed gangwerk, motiveren en balansoefeningen gericht op freestack, staan op afstand en staan op 4 poten. Mocht je interesse hebben, geef je snel op! Er zijn nog een paar plekken.

16 november KampioenschapsClubMatch in het DogCenter te Kerkwijk

pepernoot15   inclusief de foto’s van Karim Diedar.
8 december had Carla Dirksen, een van onze leden, een verlate pepernotenwandeling georganiseerd. In de voorspellingen werd een storm- en regenachtige dag voorspeld. Leden die zich hadden aangemeld vroegen het bestuur of e.e.a. wel doorging … Kijkend naar Buienrader voor de omgeving van Cruquius zagen we dat het droog zou worden en zelfs de zon zou te voorschijn komen. Het werd een geweldige wandeling en leuke afsluiting daarna met pannenkoeken. Wilt u een foto op hogere resolutie ontvangen? Stuur dan direct een mail naar redactiebvn@gmail.com

De bladen

Bovenstaand de winnende foto 2017 “Moya kust” van Wim en Gonda den Hartog.
Het winnende verhaal 2017 is van Erik & Annet de Gooijer met “Jekke wordt hulphond“.

6 april Algemene Leden Vergadering te Woudenberg met een opkomst van 14 leden.

Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
30 juni KampioenschapsClubMatch en dit jaar wederom te Harderwijk.

1 juli 2de Natte Neuzenrit, het eindpunt is Doorn.

De bladen

Dit jaar een foto- en verhalenwedstrijd met mooie prijzen. Ieder kwartaal wordt de, door een jury, geselecteerde foto op de middenpagina geplaatst (mits voldoende resolutie) en het, door de jury gekozen, kwartaal-verhaal gepubliceerd. Alle leden kunnen punten geven voor de foto en het verhaal. Na alle punten te hebben ontvangen maken we in 2018 de prijswinnaars bekend (nummer 1 van ons verenigingsblad).

25 maart “Op weg naar heerlijk sportief bezig zijn met je hond”. -AFGELAST IVM ANIMO-

algemeneledenvergadering
2 april Algemene Leden Vergadering.

motortocht-voor-bin
23 april 1ste Beauceron Motorrit waarbij de opbrengst volledig gaat naar Beauceron In Nood. De route voerde vanaf Vianen via west, zuid, oost en noord naar de vestiging van BIN alwaar we met een hapje en drankje worden ontvangen. De kosten van deelname bedraagt € 25,00 per motor met berijder. Voor een bijrijder vragen we natuurlijk wel iets extra. Deelname aan deze motortocht is geheel voor eigen rekening en risico.

29 april De wandeling te Noordwijk had goed weer. Niet te koud, niet te warm en absoluut droog. We genoten met een leuke groep, zelf een pup van 6 maanden was er al bij. Na afloop kregen alle honden, wij nuttigden iets anders, lekker vers water in Strandrestaurent Nederzandt.

25 juni was een leuke, leerzame en sportieve middag voor de Workshop Kynosport / IPO. Michael Ruben nam ons mee in de hondenwereld van het IPO. Het volledige IPO programma bestaat uit drie elementen, te weten

Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
9 juli KampioenschapsClubMatch. Na twee jaar te gast te zijn geweest in Kaatsheuvel (ten zuiden van de grote rivieren) waren we dit jaar op de terreinen van de Duitse Herder Vereniging Hederewich te Harderwijk (ten noorden van de grote rivieren). Alles bij elkaar een mooie dag met een ontspannen karakter. Ook hadden we dit jaar weer buitenlandse gasten. Na een spannende finale werd Hirgoin Yvain de la Bonhardiesse onze BOB.

27 augustus Gezien de grote interesse in de NHAT (Natural Herding Aptitude Test)/schapenaanlegtest en de complexiteit om een dergelijke samen te doen met een Familie- of Jonge Hondendag heeft het bestuur besloten de activiteit niet te combineren. Alle leden ontvingen vervolgens een uitnodiging voor de NHAT per e-mail. Deze officieel eerste NHAT in Nederland werd, speciaal voor Beaucerons door BVN georganiseerd bij Ernest Smeenk te Maurik. De test bestond uit twee onderdelen waarin het sociale gedrag de relatie baas-hond wordt beoordeeld  door Joke van Leeuwen en in deel twee wordt de hond in contact gebracht met schapen en wordt bekeken of hij belangstelling heeft voor schapen en ook of hij actief invloed wil uitoefenen op de kudde. Dit wordt door Saskia Clahsen-Polman beoordeeld. Ook wordt bekeken of de hond “bereikbaar” blijft voor de baas en niet doordraait. Alle deelnemers zijn GESLAAGD! Via de afbeelding (linksboven) treft u een artikel uit Onze Hond van juli/augustus 2017: Herderen Niet Voor Border Collies.

24 september Beauceron Vereniging Nederland & Nederlandsche Briard Club organiseren samen een UithoudingsVermogen examen – AFGELAST IVM ANIMO.

0110-wandeling
1 oktober NATIONALE HONDENWANDELING “HART VOOR KANKER” op het strand van Renesse vanaf Strandrestaurant Our Seaside. Wandelt u ook mee om kanker bij dieren de baas te worden? Elke euro die wordt opgehaald, komt volledig ten goede aan kankerbestrijding bij dieren. Bij de finish krijgt elke hond het NKFD “Hart voor Kanker”: een uniek hartje voor aan de halsband.

28 oktober Wandeling over de Soesterduinen in Soest. Deze wandeling was, dankzij de inzet van Sandra, wederom een groot succes met zoveel Beaucies en Baasjes. Willen jullie de foto in een hogere resolutie, stuur onze redactie dan direct een bericht en geef aan welke foto u wilt ontvangen.

fokkersoverleg
Het fokkersoverleg van 19 november wordt, gezien de animo afgelast.

2016 01 Maart   2016 02 Juni   2016 03 September   2016-04-december

2016-strandwandeling
13 januari
helaas kon de winterwandeling geen doorgang vinden.

13 maart
Algemene Leden Vergadering te Kerkwijk met een opkomst van 10 leden.

schapendrijven  Foto's
Op 2 en 3 april waren we in Aalten te gast bij Peter Willekes voor de Workshop Schapendrijven. Door het overweldigend aantal aanmeldingen organiseerden we met groot succes twee dagen waarbij onze Beaucerons, jong en ouder, zich uitermate goed vermaakten.

kcm16  Foto's Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
29 mei
KampioenschapsClubMatch te Kaatsheuvel.

bijzondere-alv
Op 10 juni  Buitengewone Algemene Leden Vergadering te Zevenhuizen i.v.m. de voorgenomen statutenwijziging.

waterwerk  Foto's
17 juli
waren we te gast bij WWG Colonia te Brielle de Workshop Waterwerk onder de bezielende instructieleiding van Ben Goudriaan.

2016-strandwandeling
27 augustus
moesten we de strandwandeling te Bloemendaal i.v.m. de voorspelling van de hitte (rond 28°) en gezien het hitteplan RIVM/Raad van Beheer, aflasten.

familiedag  Foto's  Keurverslagen
11 september
volgende de Familiedag te Nunspeet, Zwarte Veldje. We hadden op deze dag een aantal leuke activiteiten en workshops. Ook was Ans Schellekens weer bereid om onze Beaucerons te keuren.

website-van   webiste-naar
De restylde website en het verenigingsblad vonden de weg naar alle leden.

speuren
22 oktober Workshop Speuren. Na het succes van vorig jaar ook in 2016 …. -AFGELAST IVM ANIMO-.

fokkersoverleg
20 november Fokkersoverleg te Oploo waar we te zijn bij Esther Boumans.

2015 01 Maart   2015 02 Juni   2015 03 September   2015 04 December

nieuwjaarsduik15  Foto's
1 januari sprong Gonda den Hartog samen met  Enya en Ibolya Moor met Saga in het koude water van Rockanje voor een frisse Nieuwjaarsduik georganiseerd door WaterwerkGroep Colonia.

voorjaarswandeling15  Foto's
22 februari
Winterwandeling Bussloo.

algemeneledenvergadering
29 maart Algemene Leden Vergadering te Zevenhuizen.

schapen2015
25 april
Seminar Schapendrijven te Nootdorp.

schilderen15  Foto's
30 mei
Seminar Schilderen te Geldrop.

kcm16  Foto's Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
14 juni
KampioenschapsClubMatch bij KV Waalwijk te Kaatsheuvel.

waterwerk15  Foto's
12 juli
Workshop Waterwerk te Brielle alwaar we te gast zijn bij Newfoundlanders Waterwerkgroep WAG Colonia te Brielle. We worden hartelijk ontvangen met koffie en cake. De workshop was zeker een succes, we zien een mooie toekomst voor de Beauceron en waterwerk!

strandwandeling-15  Foto's
29 augustus
Strandwandeling te IJmuiden. Een lange rij baasjes en 18 Beaucerons marcheren door de duinen naar het stand. Er heerst een gezellige sfeer, honden komen goed overeen en vermaken zich prima, water in en water uit. Sommigen keren iets eerder terug, anderen wandelen de hele wandeling uit. Na afloop wordt er nagepraat in de strandtent en een lunch genuttigd. Een geslaagde wandeling!

familiedag15  Foto's  Keurverslagen
13 september
Familiedag te Nunspeet op het Zwarte Veldje in een heerlijke ontspannen sfeer met onverwacht mooi weer en een leuke gemengde opkomst, Na de koffie en thee met lekker erbij, werd de wandeling gestart. Een van de deelnemers schrijf er het volgende over: “We hebben in een heerlijke ontspannen sfeer met onverwacht mooi weer genoten van de Familiedag van de Beauceron Vereniging Nederland. Er was een leuke gemengde opkomst. Van jong tot ouder, zowel mens en dier. Na de koffie en thee was er een heerlijke wandeling waar de Beaucerons los konden lopen en halverwege kon er nog fijn worden gezwommen. De puppy’s liepen een verkorte route en werden voor de pauze door Ans Schellekens gekeurd. Na een heerlijke uitgebreide lunch kwamen de volwassen honden in de ring voor de keuring. Tevens was er een spellen parcours uitgezet waar menig Beauceron eigenaar gebruik van heeft gemaakt” . Na een mooie dag keerde iedereen veilig terug naar huis. De meeste Beaucerons waren moe en voldaan. Ze zullen heerlijk hebben geslapen (en dat zal waarschijnlijk ook voor de baasjes zo zijn geweest).

speuren15  Foto's
24 oktober
Workshop Speuren te Leersum & Woudenberg. ENNN….ZOEKKK…. was de opdracht bij het speuren. Een geweldig leerzame workshop! Prima uitleg door Brenda Bouman van Speurhond.nl. Perfect speurweer. Heerlijke lunch verzorgd door Jeroen Kelfkens (BIN). Alles tot in de puntjes geregeld door Anneleen Heijboer. En natuurlijk werklustige Beaucerons en volgzame baasjes! Kortom: Topdag!

8 november
Fokkersoverleg te Zevenhuizen.

pepernoot15
5 december
was de Pepernotenwandeling in Valkenwaard. Wat een winterwandeling hoort te zijn, leek meer weg te hebben van een happening in herfstsferen. Twee trouwe witte pietjes deelden pepernoten en mandarijnen uit, terwijl 18 trouwe zwarte pieten en een vreemdeling zich uitstekend vermaakten tussen de wandelaars in. Bedankt Suusseklaasje voor de organisatie!

2014-01-maart   2014-02-juni   2014-03-september   2014-04-december

2014-bussloo
12 januari  Nieuwjaarswandeling Bussloo waar onze honden los mogen ronddollen.

algemeneledenvergadering
23 maart Algemene Leden Vergadering in Zaltbommel.

2014-schapendrijven
12 april Schapendrijfseminar.

2014-familiedag  Foto's
25 mei Familiedag te Vuren.

2014-schilderen
29 juni Workshop Beauceron Schilderen te Weert.

2014-strandwandeling  Foto's
30 augustus Strandwandeling IJmuiden.

2014-kcm  Foto's Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
14 september KampioenschapsClubMatch te Beekbergen.

2014-speuren
11 oktober Speurseminar.

fokkersoverleg
9 november Fokkersoverleg met aansluitend een lezing over zaken die te maken hebben met de
vruchtbaarheid en dekking van de teef.

2014-pepernotenwandeling  Foto's
6 december Winterwandeling met pepernoten en mandarijnen te Waalre.

2014-ehbo
7 december EHBO voor dieren met speciale aandacht voor honden in de winter (sneeuw/ijs).

2013-01-maart   2013-02-juni   2013-03-september   2013-04-december

algemeneledenvergadering
23 februari Algemene Leden Vergadering.

2013ringtraining
14 april Workshop Ringtraining.

2013-wandeling-april
30 april Koninginnedagwandeling te Bussloo.

2013-kcm  Foto's Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
11 mei KampioenschapsClubMatch te Zwolle.

2013-kalender14
13 en 14 juli Fotoshoot Kalender 2014.

2013-schapen
17 augustus Seminar Schapendrijven en Aanlegtest.

2013-familiedag
7 september Familiedag – Afgelast door een te laag aantal deelnemers.

2013-dwingeloo
6 oktober Wandeling te Dwingeloo.

2013-speuren
12 oktober Speurseminar.

fokkersoverleg
10 november Fokkersoverleg te Vianen.

2012-01-maart   2012-02-juni   2012-03-september   2012-04-december

2012-bussloo
15 januari Nieuwjaarswandeling Bussloo.

algemeneledenvergadering
25 januari Algemene Leden Vergadering.

2012-kalender
25 maart Fotoshoot voor de nieuwe kalender in de studio en een vervolg op 29 september op de buitenlocatie in Heerde het vervolg.

2012-redding
 29 april Seminar Reddingshond.

2012-kcm  Foto's Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
2 juni KampioenschapsClubMatch.

2012-strand

14 juli Strandwandeling IJmuiden/Bloemendaal.

2012-familie
8 september Familiedag op het Erkemederstrand Zeewolde.

2012-schapen
13 oktober Seminar Schapen met aanlegtest.

2012-heerde
3 november Wandeling Heerde.

de bladen
2011-05-magazine  2011-01-maart   2011-02-juni   2011-03-september   2011-04-december

2011-bussloo
9 januari Nieuwjaarswandeling Bussloo.

2011-jongehonden  Foto's
27 maart Jonge Hondendag te Zaltbommel.

2011-schapen
16 april Seminar Schapendrijven.

2011-kalender
23 april Fotoshoot kalender 2012.

algemeneledenvergadering
1 mei Algemene Leden Vergadering.

2011-kcm  Foto's Voor het keurverslag en uitslag zie Shows en KCM
22 mei
KampioenschapsClubMatch.

2011-strand
2 juli Wandeling Bloemendaal.

2011-fotografie
6 augustus Fotoworkshop in Bilthoven.

2011-combi
11 september Seminar Combisport, een actieve en leuke hondensport. Een enthousiaste en sportieve baas is nodig, want ook u moet mee rennen om een goede tijd neer te zetten. Een goede band met uw hond is nodig. Zonder zo’n goede band lukt het niet om samen foutloos de snelheidsonderdelen en heel precies de gehoorzaamheid te doen. Combisport is “the best of both worlds”. Een combinatie van behendigheids-onderdelen op snelheid en gehoorzaamheidsonderdelen op precisie. De samenwerking tussen baas en hond wordt op de proef gesteld, ze dienen heel goed op elkaar te letten en moeten op elkaar ingespeeld zijn, ze horen zij aan zij te blijven bij de verschillende onderdelen.

2011-najaarwermelo  Foto's
15 oktober Wandeling Ermelo.

2010
Na de oprichting werd een Welkomstblad gemaakt. Dit blad werd aan alle nieuwe leden uitgereikt en daarnaast verscheen dat jaar 4x het verenigingsblad
2010-00-welkomstblad  2010-01-maart   2010-02-juli   2010-03-september   2010-04-december

algemeneledenvergadering
16 januari Algemene Leden Vergadering.

2010-bussloo  Foto's
31 januari Wandeling in Wilp (Bussloo).

2010-schapen
3 april Schapendrijfseminar.

2010-strand  Foto's
17 april Strandwandeling Bloemendaal.

2010-ipo
6 juni Kennismaking IPO.

2011-schapen2
19 september Schapendrijfseminar (wegens de overweldigende belangstelling eerder dit jaar).

2010-speuren
9 oktober Seminar Speuren.

2010-fotoshoot
16 oktober Fotoshoot Bilthoven voor de eerste BVN-kalender.

2010-soestduinen
20 november Wandeling in Soest.

2010-behendigheid
21 november Seminar Behendigheid in Zaltbommel.