Verslag van de dag 2017

Ook dit jaar werd door Beauceron Vereniging Nederland een KampioenschapsClubMatch georganiseerd en deze was toegankelijk voor leden en niet-leden. Na twee jaar te gast te zijn geweest in Kaatsheuvel (ten zuiden van de rivieren) was het nu de beurt aan Harderwijk (ten noorden van de rivieren). De Kampioen-schapsClubMatch is een exterieurkeuring voor rashonden met erkende stamboom en is toegankelijk voor het ras of de rassen die de rasvereniging vertegenwoordigt. Op een kampioenschapsclubmatch kun je kampioenschapsprijzen (CAC’s) en de titel ‘Clubwinnaar’ behalen. Er zijn dit jaar weer voldoende inschrijvingen voor de KampioensClubMatch (>=20) om de punten dubbel te laten tellen.

Alle voorgebrachte Beaucerons werden gekeurd conform de kynologische reglementen en ras-standaard door Godelieve de Wit-Bazelmans, een internationaal erkende keurmeester voor Beaucerons. Veel van onze leden zijn haar als eens tijdens een showkeuring tegengekomen. Na afloop werd aan alle deelnemers de kopie van de beoordeling en de resultaten uitgereikt. Ook zijn zij met de Raad van Beheer zodat de winner een uitnodiging krijgt voor de “Hond van het Jaar 2017” verkiezing.

Dit jaar was ook een gedelegeerde van de Raad van Beheer aanwezig. Waarom? dat leest u hier. Inmiddels ontvingen wij zijn rapportage en daar krijgen wij als uiteindelijke beoordeling: een dikke GOED dit omdat we o.a. toezicht houden op aanwezigheid van honden in de geparkeerde auto’s op de geheel in de schaduw-liggende parkeerplaats. Daarnaast was het vermeldenswaard “Prima organisatie op een prima terrein. Opvallend was ook dat de sfeer onder de exposanten goed was”.

De BOB2017 eigenaar en van vrijwilligers ontvingen we leuke verhalen die wij opnamen in ons

De datum voor volgend jaar staat ook al vast nu de toestemming van de Raad van Beheer is ontvangen. Zet u deze vast in uw agenda: 30 juni 2018. De keurmeester en locatie gaan we nu zo snel mogelijk regelen.