Verslag van de dag 2015

Dit jaar een wel heel bijzondere KCM, we vieren namelijk het 5 jarig jubileum van de Beauceron Vereniging Nederland! De clubmatch vindt plaats op het terrein van KV Waalwijk te Kaatsheuvel. Een ruim terrein, gezellige kantine en voldoende parkeergelegenheid voor de deelnemers en bezoekers. Het weer zit mee, veel opgewekte gezichten, 35 ingeschreven honden, een keurmeester die iedere hond met hetzelfde geduld beoordeeld en de enorme inzet van de dames achter de schrijftafel beloofd dit een prettige dag te worden.

Om 10:30 uur heet voorzitter Ingrid Muffels iedereen welkom en de keuringen gaan van start. Er heerst een gezellige ontspannen sfeer waarbij gelijkwaardigheid voorop staat! Her en der op het veld maken mensen een praatje en wisselen ervaringen over hun beaucerons uit. De keuringen worden nauwkeurig gevolgd door de toeschouwers. Er worden cakejes uitgedeeld ter eren van het 5 jarig bestaan, gebakken door Carin van Dellen, en die waren heerlijk!

Voor de lunch is het tijd om de kampioenen van 2014 te huldigen, we feliciteren Cora Alita Admirable Chien en eigenaar Dhr E. Spaan en Mevr. S. Spaan-Rubingh alsmede Celeste Alita Admirable Chien en haar eigenaar/fokker Mevr. .W. Plantinga met het behalen van het Nederlands Kampioenschap.

De Coupe de Beauté 2014 wordt uitgereikt aan Celeste Admirable Chien, we feliciteren mevr. W. Plantinga met het behalen van dit resultaat!

De Coupe de Travaille 2014 is gewonnen door Adventure Troy de la Pointe du Meingat van
Dhr. J. ter Horst. Ook van harte gefeliciteerd met het behalen van dit resultaat!

1

Tussen de middag is er een gezellige lunch waar een ieder even bij kan kletsen over de keuring van zijn of haar hond. Voor de keurmeester is een heerlijke Franse lunch voorzien, wederom gemaakt door Carin van Dellen, en die lunch heeft gesmaakt!!! Dank Carin voor je kookkunsten!!

Na de lunch starten we met de Hond Kind Parade en mogen de jongste Beauceron liefhebbers hun trouwe maatje voorbrengen en hun showkunsten laten zien in de ring. Deze parade is voor kinderen tot 16 jaar, een leuk gebeuren van de dag.

2

3

Vervolgens gaan we door met de keuringen van de dag. Alles loopt nog volgens schema. Hoe verder de dag vordert hoe spannender het wordt. Aan het einde van de dag zijn de winnaars bekend  en sluiten we de dag af met een gezellige BBQ!

4

5
We feliciteren Honyx Mambo L’Etoile de la Nuit en eigenaresse Mevr. M. Rietkerken met het winnen van de KMC 2015!
6

Daarnaast willen we alle deelnemers feliciteren met het behalen van hun kwalificatie, een ieder heeft zijn of haar beste beentje voor gezet en hun best gedaan!

Speciale dank gaat uit naar de keurmeester Dhr. D. Rutten voor zijn geduld en inzet deze dag, alsmede Mevr. Rutten voor haar hulp aan de schrijftafel. Anneleen Heijboer bedankt voor de goed leesbare keurrapporten! En Ans Smetsers voor haar bijdrage als ringmeester!

We kijken met een tevreden blik terug op een geslaagde dag!

Uitslag Keurverslagen Verenigingsblad Foto's