Links

Vanaf 1 april 2013 is het verplicht om iedere geboren of geïmporteerde hond te identificeren en registreren. Dit geldt zowel voor de fokker als de (pup)eigenaar. Databank Honden is een officiële door de overheid aangewezen databank voor de verplichte registratie.

Op zoek naar de afstamming van uw Beauceron? Kijk dan eens onder Stambomen Beaucerons
Wilt u gaan fokken? Neem kennis van MyDogDNA. En check ZooEasy waarvan de BVN’ers veelal een leesaccount hebben. Voor informatie stuur je een mailbericht naar Bea Roijen daarnaast is er een nieuwe website geopend met veel informatie over rashonden Trots Op Mijn Rashond. Uiteraard kunt u deze informatie ook inzien via Facebook.

Op Chipnummer check je of de hond is geregistreerd en kun je ook de eigenaar.

Bent u uw hond “kwijt”? Of een cliënt of erger nog, een vader of moeder weggelopen uit de verzorgingsinstelling? Neem voor een zoekhond-inzet contact op met DogSearch Nederland. Met zo’n 1.600 vrijwilligers en een 8-tal beheerders zetten zij ons in heel Nederland belangeloos in die wordt aangemeld. Natuurlijk zijn uw donaties altijd welkom.

Uw Beauceron (of ander dier) “kwijt”? Is er een dier bij u komen aanlopen of heeft u deze op straat aangetroffen? Neem contact op met Amevedi

Wilt u een Beauceron en wilt u een herplaatser? Of weet u een Beauceron die voor herplaatsing in aanmerking komt? Neem dan contact op met Beauceron In Nood

Hondenmanieren is hét tijdschrift voor de eigenaar die om zijn hond geeft, voor diegene die echt wil weten wat er in zijn hond omgaat en hoe hij daar mee om kan gaan. Daarnaast treffen we bij dierenartsen vaak het gratis magazine Over Dieren aan en bij Pets Place vinden we het Lief Dier Magazine. Verder kunt u ook altijd eens kijken op een leuke site boordevol informatie zoals Hond en Lot. Ook op Doggo is heel veel informatie te vinden.

Leuke cartoons vinden we op Dog’s Don’t Whisper of te wel Pas Op Voor de Hond maar ook zien we ze op o.a. DogTari.

Wat kan helpen bij warmte is een schaduwdoek voor de bench of auto van aluminet materiaal. Oplossingen zijn te bestellen via Be Cool Solutions maar ook via Bobby Export kunt u deze oplossingen bestellen.

De Raad van Beheer is een overkoepelende organisatie op het gebied van Houden van Honden.
We vinden hier o.a. de campagne StamboomHond en informatie over Fairfok. Uiteraard kunnen we ook vanuit deze site naar de Databank Honden. Daarnaast zijn er verschillende commissie en federaties die zich bezighouden met hondensport zoals bijvoorbeeld:
Commissie Werkhonden
Federatie Hondensport Nederland
CaniCross Nederland
Dogsurvival Nederland
DogWalkTrail
Waterwerk in Nederland is sinds eind 2015 voor elk ras toegankelijk. Er is geen overkoepelende organisatie. Enkele verenigingen zijn Aqua Fiesta; Extreme Marine Dogs en Colonia Brielle

Over het houden van huisdieren, kunt u ook altijd een kijkje nemen op de site van
Landelijk Informatie Centrum Gezelschapsdieren

Lekker wandelen met je hond los met je mee, kijk dan op Doggy Dating

Ook belangrijke organisaties o.a.:
Dierenbescherming