Pup of Herplaatser

Via internet zijn er vele manieren om een hondenmaatje te zoeken. Soms vergeten geïnteresseerden zich goed te oriënteren op de eisen die bepaalde rassen van hun verlangen. Zoek je een hond met een hoge aaibaarheidsfactor of juist een hond om huis-en- haard te bewaken? Wil je graag sporten en veel bewegen met de hond of heb je daar eigenlijk geen tijd voor? Hoeveel tijd kan en wil ik iedere dag besteden? Hoeveel geld kan en wil ik aan mijn pup of hond uitgeven? Durf ik een hond met voorgeschiedenis aan? Welke fokker is een vertrouwd adres? Wil ik een reu of teef? Er is nogal wat om vooraf over na te denken en met de andere huisgenoten te bespreken. Een hond wordt gemiddeld 10 tot 13 jaar oud. Het kopen van een hond heeft dus voor vele jaren een belangrijke invloed op uw leven.

We willen graag een misverstand voorkomen dus: er bestaan geen honden die kindvriendelijk geboren worden!  Voor elke hond van ieder ras geldt dat hij moet leren en ervaren dat kinderen leuke (speel)kameraadjes kunnen zijn. Wel is het zo dat dit leerproces bij het ene ras wat sneller en gemakkelijker zal verlopen dan bij het andere ras. Wanneer u een pup wilt kopen die (zoveel mogelijk) “kindvriendelijk” is, dan is het minstens zo belangrijk dat u er op let dat de hond al veel positieve ervaringen heeft opgedaan met kleine kinderen (het liefst al als jonge pup), dan dat u let op het ras. Wellicht overbodig om te melden dat ook het kind moet leren omgaan met de hond en respect op te brengen voor de hond. Zonder u bang te willen maken willen we  benadrukken dat u niet voorzichtig genoeg kunt zijn wanneer het gaat om de veiligheid van uw kind in de omgang met een hond. Want zelfs een hond die geleerd heeft om “kindvriendelijk” te zijn, kan bijten wanneer de omstandigheden in de ogen van de hond daartoe aanleiding geven!

Bij Beauceron Vereniging Nederland zijn een aantal fokkers aangesloten die incidenteel een nest pups fokken onder de voorwaarden van Beauceron Vereniging Nederland. Voor de erkende fokkers klikt u hier.
De vereniging bemiddelt niet tussen belangstellenden en haar fokkers.

Geen pup? Wel een herplaatser? Wij verwijzen u naar Beauceron in Nood want ook Beaucerons komen soms in moeilijkheden. De doelstelling van Beauceron in Nood is om hen zo snel mogelijk weer aan een goed thuis te helpen. Daar waar nodig wordt er door een erkend gedragstherapeut een gedragstest afgenomen om te zien hoe de hond op verschillende situaties reageert, en te bepalen waar extra aandacht naar uit dient te gaan. Zo wordt gekeken naar wat het beste bij de hond past en welke eisen aan de nieuwe baas moeten worden gesteld alvorens de hond te herplaatsen. Ook kan zo direct met een “her”opvoeding worden gestart.

Beauceron in Nood stelt ook altijd de fokker zowel in binnen- als buitenland, van de betreffende hond op de hoogte als een Beauceron ter herplaatsing is aangeboden.

Mocht u een Beauceron in Nood want weten, of iemand kennen die een Beauceron wil adopteren, vertel over deze stichting of breng ons alstublieft met elkaar in contact zodat de Beauceron geholpen wordt.
Ons telefoonnummer +31 (0)6 20437410