Archief 2017

10-vacature-we-want-you
Ook dit jaar zijn er een aantal vacatures. We zijn op zoek naar een extra bestuurslid, nog een lid bij de commissie fokkerij, gezondheid en welzijn die bij voorkeur een diergeneeskundige achtergrond heeft en een enthousiasteling die zijn/haar steentje bij de activiteiten-organisatie wil bijdragen. Ook zoeken we een webmaster. Voor meer informatie klik dan op het plaatje We Want You.

Dit jaar een foto- en verhalenwedstrijd met mooie prijzen. Ieder kwartaal wordt de, door een jury, geselecteerde foto op de middenpagina geplaatst (mits voldoende resolutie) en het, door de jury gekozen, kwartaal-verhaal gepubliceerd. Alle leden kunnen punten geven voor de foto en het verhaal. Na alle punten te hebben ontvangen maken we in 2018 de prijswinnaars bekend (nummer 1 van ons verenigingsblad). Voor meer informatie klikt u op bovenstaande afbeelding of pakt u ons verenigingsblad nummer 4-2016 erbij.

1 maart wordt de eerste uitgave van 2017 bezorgd bij de leden. In deze uitgave staat met o.a.: Oproep ALV; Inzendingen Foto- en Verhalenwedstrijd; Pepernotenwandeling; Een Dwaas Kan Meer Vragen en natuurlijk nog veel meer. Heeft u een leuk verhaal, heeft u leuke foto’s? Stuurt u ons dit toe en wij publiceren deze graag in dit of komende uitgaven van het verenigingsblad.

25 maart “Op weg naar heerlijk sportief bezig zijn met je hond”.
In de middag, ontvangst vanaf 13:30 uur met een kopje koffie/thee en iets lekkers, ……….
Laatste bericht 21 maart: Zojuist hebben we besloten om, in verband met de animo,
dit evenement  te annuleren.

algemeneledenvergadering
2 april Algemene Leden Vergadering.

motortocht-voor-bin
23 april 1ste Beauceron Motorrit waarbij de opbrengst volledig gaat naar Beauceron In Nood. De route voert vanaf Vianen via west, zuid, oost en noord naar de vestiging van BIN alwaar we met een hapje en drankje worden ontvangen. De kosten van deelname bedraagt € 25,00 per motor met berijder. Voor een bijrijder vragen we natuurlijk wel iets extra. Deelname aan deze motortocht is geheel voor eigen rekening en risico.

29 april De wandeling te Noordwijk had goed weer. Niet te koud, niet te warm en absoluut droog.
We genoten met een leuke groep, zelf een pup van 6 maanden was er al bij. Na afloop kregen alle honden, wij nuttigden iets anders, lekker vers water in Strandrestaurent Nederzandt.

2017-nationale
6 en 7 mei Nationale d’Elevage Chartres (Frankrijk).

1 juni de tweede uitgave van dit jaar, hierin o.a. weer de gekozen inzending van de foto- en verhalenwedstrijd; Jekke als hulphond; Een Dwaas Kan Meer Vragen; Strandwandeling Noordwijk; Natte Neuzen Motortocht voor BIN; Snuffelen en Keuzes maken; Vakantieplannen en nog veel meer.
Heeft u uw verhaal of foto al naar ons verzonden?

25 juni was een leuke, leerzame en sportieve middag voor de Workshop Kynosport / IPO. Michael Ruben nam ons mee in de hondenwereld van het IPO. Het volledige IPO programma bestaat uit drie elementen, te weten speuren, appel en bijtwerk.

9 juli
KampioenschapsClubMatch
Na twee jaar te gast te zijn geweest in Kaatsheuvel (ten zuiden van de grote rivieren) waren we dit jaar te gast op de terreinen van de Duitse Herder Vereniging Hederewich te Harderwijk (ten noorden van de grote rivieren). Alles bij elkaar een mooie dag met een ontspannen karakter. Ook hadden we dit jaar weer buitenlandse gasten. Na een spannende finale werd Hirgoin Yvain de la Bonhardiesse onze BOB.
Voor een verder verslag kunt u naar de “verslag van de dag pagina” die we zo snel mogelijk zullen updaten.

27 augustus
Gezien de grote interesse in de NHAT (Natural Herding Aptitude Test)/schapenaanlegtest en de complexiteit om een dergelijke samen te doen met een Familie- of Jonge Hondendag heeft het bestuur besloten de activiteit niet te combineren. Alle leden ontvingen vervolgens een uitnodiging voor de NHAT per e-mail. Deze officieel eerste NHAT in Nederland werd, speciaal voor Beaucerons door BVN georganiseerd bij Ernest Smeenk te Maurik. De test bestond uit twee onderdelen waarin het sociale gedrag de relatie baas-hond wordt beoordeeld  door Joke van Leeuwen en in deel twee wordt de hond in contact gebracht met schapen en wordt bekeken of hij belangstel-ling heeft voor schapen en ook of hij actief invloed wil uitoefenen op de kudde. Dit wordt door Saskia Clahsen-Polman beoordeeld. Ook wordt bekeken of de hond “bereikbaar” blijft voor de baas en niet doordraait. Alle deelnemers hebben het NHAT behaald en in ons decembernummer volgt het volledige verslag. Via de afbeelding (linksboven) treft u een artikel uit Onze Hond van juli/augustus 2017: Herderen Niet Voor Border Collies. De foto’s van de dag zelf volgen zo snel mogelijk en kunnen dan via de afbeelding Foto’s gevonden worden. Alle deelnemers zijn GESLAAGD!

Tony Martens Ayla ZEER GOED
Ibolya Moor Saga ZEER GOED
Petra Melsen Ylva ZEER GOED

1 september
de derde uitgave met verschillende vakantieverhalen en het verslag van de KCM en Workshop Kynosport. We blikken vooruit naar het UV examen die we samen met de BriardClub te organiseren te Garderen. Daarnaast natuurlijk weer een Dwaas kan meer “schrijven” en Ectopisch Ureter dat de laatste tijd veelvuldig wordt besproken.

24 september Beauceron Vereniging Nederland & Nederlandsche Briard Club organiseren samen een UithoudingsVermogen examen waarvoor wij jullie hierbij uitnodigen. Het rondje dat we gaan fietsen gaat over de mooie Veluwe en wel een rondje Garderen! Het UV examen is een officieel examen waarbij de hond 20 kilometer aan de fiets loopt. De gehele afstand wordt gefiets in drie etappes, na de 20 kilometer wordt er nog een gehoorzaamheidsoefening gedaan. Het UV-examen zal om 11.00 uur van start gaan vanaf Garderen of Boshuis Drie en de keurmeester van de Commissie Werkhonden is de heer Gerard List. Om dit evenement door te laten gaan zijn er minimaal 5 deelnemers nodig. Om deel te kunnen nemen is de leeftijd van de hond minimaal 16 maanden en maximaal 6 jaar.  Ook moet je in het bezit zijn van een rashondenboek. De kosten zijn € 22.50 per hond, dit is inclusief koffie/thee/fris en wat lekkers onderweg. Bij aanmelden vragen wij je de helft van de kosten vooruit te voldoen en dan is de inschrijving ook pas definitief. Het bedrag overmaken naar IBAN: NL74 SNSB 0956867936 ten name van  Inge de Vries o.v.v. UV 2017 en naam hond. Het gehele bedrag mag natuurlijk ook! Voor de mensen die een trainingsschema willen, deze kun je hier vinden.
DEZE ACTIVITEIT HEBBEN WE IN VERBAND MET HET AANTAL DEELNEMERS AFGELAST

0110-wandeling
1 oktober NATIONALE HONDENWANDELING “HART VOOR KANKER” op het strand van Renesse vanaf Strandrestaurant Our Seaside. Wandelt u ook mee om kanker bij dieren de baas te worden? Elke euro die wordt opgehaald, komt volledig ten goede aan kankerbestrijding bij dieren. Bij de finish krijgt uw hond het NKFD “Hart voor Kanker”: een uniek hartje voor aan de halsband.

28 oktober Wandeling over de Soesterduinen in Soest.
Verzamelen om 10.45 uur bij Brasserie de Lange Duinen, Foekenlaan 25, 3768BJ te Soest. Parkeren kan gratis op de parkeerplaats aan de Foekenlaan. De wandeling start om 11.00 uur en we wandelen over de Soesterduinen, waar de honden lekker los mogen lopen.Na de wandeling kan er nog een hapje en een drankje genuttigd worden bij de brasserie, waar honden op het terras welkom zijn. Dit geschiedt op eigen kosten. Hebben jullie zin om gezellig mee te wandelen, geef dit dan aan ons door via ons mailadres activiteitencommissiebvn@gmail.com. Op deze ochtend zal Sandra telefonisch bereikbaar zijn (zie uw email box voor het telefoonnummer).

Deze wandeling was, dankzij de inzet van Sandra, wederom een groot succes met zoveel Beaucies en Baasjes. Willen jullie de foto in een hogere resolutie, stuur onze redactie dan direct een bericht en geef aan welke foto u wilt ontvangen.

<
16 t/m 19 november WK FRANSE HERDERS EN BOUVIERS DE FLANDRES & ARDENNE 2017 die in
Oud-Turnhout, België wordt gehouden. Op dit evenement gaan verschillende Franse Herders in Obedience
1, 2, 3 of IPO 1, 2, 3 of in de Speurhond discipline 1, 2 aan het werk. We hopen ook op deelname uit Nederland natuurlijk. Er is geen kwalificatie nodig om mee te doen.
Klik hier om naar de site van de organisatie te gaan.

fokkersoverleg
Het fokkersoverleg van 19 november wordt, gezien de animo in voorgaande jaren, afgelast.
Vanaf 2018 zal dit overleg plaatsvinden kort voor de Algemene Leden Vergadering.

1 december
is alweer de laatste uitgavedatum van 2017 en gevuld met veel wetenwaardigheden, foto’s en vele andere mooie zake; van Een Dwaas Kan Meer Vragen via Poot van Dokus naar NHAT en Vakantie. We vragen jullie te stemmen op de foto- en verhalen winnaars.