Archief 2015

nieuwjaarsduik15  Foto's
1 januari  sprong Gonda den Hartog samen met  Enya en Ibolya Moor met Saga in het koude water van Rockanje voor een frisse Nieuwjaarsduik. Dit waterfestijn vond plaats door samenwerking tussen Unox en WaterwerkGroep Colonia.

voorjaarswandeling15  Foto's
22 februari
Winterwandeling Bussloo

2015 01 Maart
1 maart
eerste blad van dit jaar werd bezorgd. In dit nummer o.a. Nieuwjaarsduik; Het boek “Door de ogen van de hond”; Aankondiging Waterwerk; Uitnodiging ALV; Pepernotenwandeling 2014; Behendigheid (Agility) en natuurlijk weer veel over gezondheid, shows en de kalender van dit jaar

algemeneledenvergadering
29 maart
Algemene Leden Vergadering te Zevenhuizen

schapen2015
25 april
Seminar Schapendrijven te Nootdorp

schilderen15  Foto's
30 mei
Seminar Schilderen te Geldrop

2015 02 Juni
1 juni
was de datum van alweer de tweede uitgave dit jaar. In dit nummer o.a. Een voorstel rondje Activiteitencommissie; Notulen ALV; Heupdysplasie; De gelukkige huisvrouw; Schapendrijven; Het boek “Actief onderweg met uw hond”; Vakantie in Frankrijk; De uitslagen van de Coupe de Beauté en de Coupe de Travaille 2104; Beaucerons toegelaten tot Waterwerk in Nederland; Vraag het Beau (bijtgedrag) en nog meer interessante artikelen

kcm16  Foto's
14 juni
Kampioen Club Match bij KV Waalwijk te Kaatsheuvel

waterwerk15  Foto's
12 juli
Workshop Waterwerk te Brielle alwaar we te gast zijn bij Newfoundlanders Waterwerkgroep WAG Colonia te Brielle. We worden hartelijk ontvangen met koffie en cake. De workshop was zeker een succes, we zien een mooie toekomst voor de Beauceron en waterwerk!

strandwandeling-15  Foto's
29 augustus
Strandwandeling te IJmuiden. Een lange rij baasjes en 18 Beaucerons marcheren door de duinen naar het stand. Er heerst een gezellige sfeer, honden komen goed overeen en vermaken zich prima, water in en water uit. Sommigen keren iets eerder terug, anderen wandelen de hele wandeling uit. Na afloop wordt er nagepraat in de strandtent en een lunch genuttigd. Een geslaagde wandeling!

2015 03 September
1 september
het derde verenigingsblad werd verzonden met in dit nummer o.a. Nationale d’Elevage 2015; Bespreking van de DVD “Van Pub tot Puber”; Verslag Waterwerk; Foto impressie KCM; Puppenhoek; De vaste rubrieken “Een dwaas kan meer vragen” en “Met de poot van Dokus” (watercanicross 16 mei); De duik van Frodo; Lift en andere ongemakken; Elleboog-dysplasie en andere gezondheidsartikelen en/of wetenswaardigheden

familiedag15  Foto's  Keurverslagen
13 september
hielden we de familiedag te Nunspeet op het Zwarte Veldje in een heerlijke ontspannen sfeer met onverwacht mooi weer en een leuke gemengde opkomst, Na de koffie en thee met lekker erbij, werd de wandeling gestart. Een van de deelnemers schrijf er het volgende over: “We hebben in een heerlijke ontspannen sfeer met onverwacht mooi weer genoten van de Familiedag van de Beauceron Vereniging Nederland. Er was een leuke gemengde opkomst. Van jong tot ouder, zowel mens en dier. Na de koffie en thee was er een heerlijke wandeling waar de Beaucerons los konden lopen en halverwege kon er nog fijn worden gezwommen. De puppy’s liepen een verkorte route en werden voor de pauze door Ans Schellens gekeurd. Na een heerlijke uitgebreide lunch kwamen de volwassen honden in de ring voor de keuring. Tevens was er een spellen parcours uitgezet waar menig Beauceron eigenaar gebruik van heeft gemaakt”
Na een mooie dag keerde iedereen veilig terug naar huis. De meeste Beaucerons waren moe en voldaan. Ze zullen heerlijk hebben geslapen (en dat zal waarschijnlijk ook voor de baasjes zo zijn geweest).

speuren15  Foto's
24 oktober
Workshop Speuren te Leersum & Woudenberg. ENNN….ZOEKKK…. was de opdracht bij het speuren. Een geweldig leerzame workshop! Prima uitleg door Brenda Bouman van Speurhond.nl. Perfect speurweer. Heerlijke lunch verzorgd door Jeroen Kelfkens (BIN). Alles tot in de puntjes geregeld door Anneleen Heijboer. En natuurlijk werklustige Beaucerons en volgzame baasjes! Kortom: Topdag!

fokkersoverleg
8 november
Fokkersoverleg te Zevenhuizen

2015 04 December
1 december
was de laatste uitgave van ons verenigingsblad dit jaar alweer. In dit nummer o.a. de Familiedag; Strandwandeling; Vaccineren zin of onzin?; Dokus naar de Erkemeder Hondendag; Boekbepreking “Honden sneller laten leren”; Vuurwerk en Vluchten (vraag het Beau); Survivallen met je hond; Brevettendag Waterwerk; Puppenhoek; KC Delphi Workhops Oostenrijk; Kerst met een pup in huis; Uitslagen; Kalender en nog veel meer.

pepernoot15
5 december
was de Pepernotenwandeling in Valkenwaard. Wat een winterwandeling hoort te zijn, leek meer weg te hebben van een happening in herfstsferen. Twee trouwe witte pietjes deelden pepernoten en mandarijnen uit, terwijl 18 trouwe zwarte pieten en een vreemdeling zich uitstekend vermaakten tussen de wandelaars in. Bedankt Suusseklaasje voor de organisatie!

Alle showuitslagen van 2015 zien? Klik op de afbeelding hieronder
Uitslag