Archief 2016

2016-strandwandeling
13 januari helaas kon de winterwandeling geen doorgang vinden.

2016 01 Maart
Begin maart
viel bij iedereen het eerste nummer van 2016 op de deurmat. In dit nummer o.a. de aankondiging van de Algemene Leden Vergadering en bijbehorende stukken; De ziekte van Jack ; De komst van Jala; De Nationale; Poot van Dokus; Vraag het Beau; en vele andere artikelen om te lezen over het wel en wee van de leden en hun Beaucerons.

algemeneledenvergadering
13 maart
de Algemene Leden Vergadering te Kerkwijk kende een tegenvallende opkomst van 10 leden.

schapendrijven  Foto's
Op 2 en 3 april waren we in Aalten te gast bij Peter Willekes voor de Workshop Schapendrijven. Door een overweldigend aantal aanmeldingen organiseerden we met groot succes twee dagen waarbij onze Beaucerons, jong en ouder, zich uitermate goed vermaakten.

kcm16  uitnodiging  Foto's
29 mei
is de dag van de KampioensClubMatch te Kaatsheuvel.

2016 02 Juni
De Juni uitgave van ons verenigingsblad was dit jaar gevuld met het verslag van de ALV; Lawine speuren; het neerleggen van de functie(s) door Susanne Spaan en Ingrid Muffels en het welkom voor de aspirant leden (Rob en Annemieke). Verder in dit nummer o.a. Een dwaas kan meer vragen; Couperen; Schaap-Drijf-In-Hacker; Hoe is het nu met Jack; Over ogendeel 1; en andere artikelen.

bijzondere-alv
Op 10 juni beleeft BVN haar eerste Buitengewone Algemene Leden Vergadering te Zevenhuizen i.v.m. de voorgenomen statutenwijziging.

waterwerk  uitnodiging  Foto's
17 juli
waren we te gast bij WVG Colonia te Brielle de Workshop Waterwerk onder de bezielende instructieleiding van Ben Goudriaan. Waterwerk voor elke hond die apporteren en zwemmen leuk vindt.

2016-strandwandeling
27 augustus
moesten we de strandwandeling te Bloemendaal i.v.m. de voorspelling van de hitte (rond 28°) en gezien het hitteplan RIVM/Raad van Beheer, af lasten.

2016 03 September
Vlak voor 1 September zag een restyled verenigingblad het licht. In deze uitgave o.a. een verslag van de KCM, de BALV en de workshop Waterwerk. Daarnaast werd Bach Bloesem Remedies; Hondenshows door de ogen van een particulier; Vraag het Beau; Sport en Warmte; Fjällräven Classic; ZooEasy en andere artikelen gepubliceerd. Kortom weer heel veel leesvoer voor onze leden.

familiedag  Keurverslagen  Foto's
11 september
volgende de Familiedag te Nunspeet, Zwarte Veldje. We hadden op deze dag een aantal leuke activiteiten en workshops. Ook was Ans Schellekens weer bereid om onze Beaucerons te keuren.

website-van   webiste-naar
15 september
zag de restylde website, na enig oponthoud, eveneens het licht.

speuren
22 oktober Workshop Speuren. Na het succes van vorig jaar ook in 2016 onder leiding van Brenda Bouman.
Helaas moesten we op 17 oktober besluiten de workshop, op basis van de animo, af te lasten.

fokkersoverleg  uitnodiging

2016-04-december
Op 1 december arriveerde het laatste verenigingsblad van het jaar weer op de deurmatten met o.a. Groeipijn; Nationale d’Elevage; Nazomeren in de Alpen; Martje Hoogerman (Chardu) aan het woord; Bach bij Angst; Baby Op Komst; Foto- en Verhalenwedstrijd en Wintertips.

winterwandeling2-dec  uitnodiging  Foto's
3 december
de pepernotenwandeling (met natuurlijk pepernoten en warme chocolademelk) vanuit Waalre onder de bezielende leiding van Frans Smeijers en de twee pieten was een groot succes.

Alle showuitslagen van 2016 zien? Klik op de afbeelding hieronder
Uitslag

10-vacature-we-want-you
Ook dit jaar zijn er een aantal vacatures. We zoeken een nieuwe penningmeester aangezien Petra Melsen na meer dan 6 jaar afscheid gaat nemen. We zoeken een extra lid bij de commissie fokkerij, gezondheid en welzijn die bij voorkeur een diergeneeskundige achtergrond heeft. Een enthousiasteling die zijn/haar steentje bij de activiteiten-organisatie wil bijdragen en nog een nieuwe webmaster. Voor meer informatie klik dan op het plaatje van We Want You.